Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie >

Hoe werkt de gemeente Hengelo?

De gemeentelijke organisatie bestaat uit drie domeinen: fysiek, sociaal en bedrijfsvoering. De domeinen zijn in verschillende afdelingen onderverdeeld, waarin teams gericht zijn op specifieke onderwerpen.

Concernmanagementteam (CMT)

Het concern managementteam (CMT)/de directie stuurt de organisatie aan en is verantwoordelijk voor het functioneren van de ambtelijke organisatie als geheel. Het CMT bestaat uit de algemeen directeur, die ook gemeentesecretaris is, en twee concernmanagers. Elk CMT-lid is verantwoordelijk voor een bepaalde portefeuille en heeft de HR-verantwoordelijkheid richting een aantal afdelingsmanagers. In het CMT worden onderwerpen besproken die om gezamenlijke oplossingen vragen. Daarnaast kan het wekelijkse CMT-overleg benut worden voor koers -en strategiebepaling van de organisatie. 

Concernstaf

De concernstaf bestaat uit verschillende functies. Dit zijn de adviseurs bestuur en management, de bestuursondersteuner en de controller Sociaal Domein. De taken spitsen zich toe op het ondersteunen en adviseren van het college en het management op politiek-bestuurlijk gevoelige dossiers en de strategische opgaven, de coördinatie van de samenwerking op het gebied van lobby en internationalisering en op het reguliere bestuurlijk besluitvormingsproces (inclusief de verslaglegging van collegevergaderingen). Daarnaast verzorgt de concernstaf de advisering en ondersteuning van het CMT vanuit de rol van directiesecretaris en de onafhankelijke controlfunctie in relatie tot het Sociaal Domein. 

Team Ontwikkelmanagement

Het team Ontwikkelmanagement bestaat uit de ontwikkelmanagers van de domeinen Fysiek en Sociaal. Samen met het CMT en de afdelingsmanagers zijn zij verantwoordelijk voor stedelijke ontwikkeling en de uitvoering van de stedelijke koers, zoals vastgesteld door de Raad. Binnen deze verantwoordelijkheid vervullen de ontwikkelmanagers de rol van programmamanager of opdrachtgever voor strategische vraagstukken en grote projecten. Dit geldt ook voor projecten zoals de ontwikkeling van bedrijventerreinen of woningbouwprojecten.

Het domein fysiek bestaat uit drie afdelingen: Afdeling Stedelijke Ontwikkeling, Afdeling Ruimte en Leefbaarheid en Afdeling Openbare Ruimte en Omgeving. In die afdelingen hebben we verschillende teams. Hieronder wordt beschreven waar deze teams aan werken.

Afdeling Stedelijke Ontwikkeling

Team Advies en Regie

De medewerkers van dit team stomen Hengelo klaar voor de toekomst. Een duurzame toekomst waarbinnen onder meer de binnenstad en Hart van Zuid in de spotlights staan. De kennis en expertise van het team ligt op het vlak van ruimte, (circulaire) economie, wonen, duurzaamheid, accounthouderschap richting opdrachtnemers, afval en opdrachtgeverschap grote projecten. De afdeling beschikt naast administratieve ondersteuning en kwaliteitszorg over deskundige juristen.

Team Projecten, Vastgoed en Grondzaken

Het team PVG bestaat uit het gemeentelijk grond- en vastgoedbedrijf en uit het projectenbureau. Het vastgoedbedrijf is eigenaar van het gemeentelijk vastgoed en stelt brede vastgoedexpertise beschikbaar aan de beleidsafdelingen. De gemeente Hengelo heeft een gevarieerde vastgoedportefeuille van vele gebouwen, van gymzalen tot woningen, een poppodium en ons eigen stadskantoor. Binnen het projectenbureau richten wij ons op het leiden van grote en complexe projecten met voornamelijk een fysiek karakter. Hierbij richten wij ons op projecten in gebiedsontwikkelingen, vastgoedontwikkelingen en infrastructuur.

Team Migratie en Opvang

Het team Migratie en Opvang zorgt voor het opvangen van nieuwkomers in de gemeente. Er werken verschillende collega's in het team: van coördinator opvang, (senior) medewerker opvang, facilitair beheerder, huismeester, verpleegkundige of procesregisseur. Zowel in de uitvoering - het grootste deel van de collega’s werkt op de gemeentelijke opvanglocatie – als beleidsmatig. Het team op de opvanglocatie is gevormd en gegroeid sinds de start van de gemeentelijke opvang van vluchtelingen uit Oekraïne en is per 1 oktober 2024 een regulier team binnen de gemeentelijke organisatie.

Afdeling Ruimte en Leefbaarheid

Team VTH Leefomgeving

Het team VTH Leefomgeving is verantwoordelijk voor vergunningverlening in brede zin; zoals omgevingsvergunningen, evenementenvergunningen, standplaatsvergunningen, alcoholwetvergunningen en dergelijke. Daarnaast houden wij toezicht op bouwwerken, zowel tijdens de bouw maar ook als een gebouw al in gebruik is genomen of als een perceel in strijd met de regels wordt gebruikt. Zo nodig treden wij hiertegen handhavend op. VTH staat dan ook voor Vergunningen, Toezicht en Handhaving.

Team Leefbaarheid en Veiligheid

Het team Leefbaarheid en Veiligheid bestaat uit handhavers (boa’s), de havenmeesters en adviseurs veiligheid en crisisbeheersing. Onze handhavers houden zich als gastheer en gastvrouw bezig met de leefbaarheid in de wijken en handhaven waar nodig op overtredingen, zoals bijvoorbeeld parkeren en milieu. De havenmeesters houden toezicht op de scheepsvaart en zorgen voor de financiële en administratieve afhandeling van het laden/lossen en de ligplaatsen. Onze adviseurs veiligheid en crisisbeheersing zijn verantwoordelijk voor het veiligheidsbeleid en adviseren de burgemeester op het gebied van openbare orde en crisis. Naast de interne samenwerking werken onze teamleden veel samen met partners, zoals de veiligheidsregio, de politie, de brandweer en maatschappelijk betrokken partners. Samen maken we Hengelo veilig(er).

Team Ruimtelijke Ordening

Het team Ruimtelijke Ordening (RO) bestaat uit vijf vakgroepen: Erfgoed, Monumenten en Welstand, RO-juristen, stedenbouwkundigen, bodemspecialisten en specialistische milieutaken. De belangrijkste taak van de RO-juristen zijn de bestemmingsplannen. De stedenbouwkundigen controleren ontwerpen van anderen of ontwerpen zelf het plan voor een wijk waarin ze alle functies vertalen in een kaartbeeld. De bodemspecialisten houden zich onder andere bezig met de bodemkwaliteitskaart, gebiedsgericht grondwaterbeheer en niet-ontplofte explosieven en een vakgroep specialistische milieutaken. Hier zitten de collega’s met kennis van geluid, lucht en externe veiligheid.

Afdeling Openbare Ruimte en Omgeving

Team Voorbereiding en Realisatie

Het team Voorbereiding en Realisatie houdt zich bezig met zaken op gebied van verkeer en mobiliteit, parkeren, beleid openbare ruimte, ontwerpen, voorbereiden en realiseren van nieuwe openbare ruimte. Een aantal medewerkers houdt zich bezig met vraagstukken rondom bereikbaarheid, mobiliteit, verkeersveiligheid, het verzorgen van het innen van de parkeergelden en de vergunningen hieromtrent, beleid op parkeren en beleid voor de openbare ruimte. Andere medewerkers houden zich bezig met het ontwerpen, tekenen, aanbesteden en directievoering van de fysieke werken. Denk hierbij aan de grote en kleine projecten in de stad waarbij rioolbuizen, verhardingen, groen en (straat)meubilair worden aangelegd.

Team Beheer Openbare Ruimte

Bij het team Beheer draait het om het (blijvend) laten functioneren van de boven- en ondergrondse openbare buitenruimte. Denk aan alle techniek die te maken heeft met riolering, verhardingen, ecologie, bomen, groenzones, speelvoorzieningen en toezicht bij fysieke projecten/werken. Denk ook aan het gebruik van de openbare ruimte zoals stadsdeelbeheer, meldingen, omleidingen, groenuitgifte en illegaal grondgebruik.

Team Duurzaamheid en Circulariteit

Het team Duurzaamheid en Circulariteit houdt zich bezig met thema's als: energieneutraal, circulariteit & afval, klimaatbestending, leefomgeving, schone mobiliteit en duurzame economie. Dit alles komt voort uit de ambitie: Hengelo in 2050 klimaat- en energieneutraal. Hengeloërs wonen en werken in een veilige, groene, circulaire en gezonde leefomgeving. In Hengelo maken en beheren we producten en de leefomgeving met herbruikbare grondstoffen.

Het domein sociaal bestaat uit drie afdelingen: Afdeling Maatschappelijke Strategie en Ontwikkeling, Afdeling Ondersteuning en Zorg en Afdeling Werk en Inkomen. In die afdelingen hebben we verschillende teams. Hieronder wordt beschreven waar deze teams aan werken.

Afdeling Maatschappelijke Strategie en Ontwikkeling

Team Sociaal Domein

Dit team is actief op het gebied van Werk & Inkomen (waaronder Inburgering), Zorg en Veiligheid, Armoedebeleid en schuldhulpverlening, Jeugdhulp, Onderwijs en Wmo en werkt nauw samen met de collega’s van de uitvoering. Zo zorgen ze dat kwetsbare groepen in de samenleving worden geholpen om volwaardig mee te (kunnen) doen in de maatschappij.

Team Kwaliteit

Team Kwaliteit bestaat uit Toetsers WMO/Jeugd en Toetsers Participatiewet, Bijzonder Onderzoek Participatiewet en Bijzonder Onderzoek WMO/Jeugd. De toetsers zien toe op de kwaliteit van de werkzaamheden van de medewerkers binnen de afdelingen Werk & Inkomen en Ondersteuning & Zorg. Bijzonder Onderzoek (participatiewet) kent vele facetten, zo spelen zij een stevige rol in het aanvraagproces Levensonderhoud binnen Werk & Inkomen, van vooronderzoek, meedenken/ adviseren over de aanpak en verrichten van huisbezoeken. Daarnaast doen ze onderzoek bij (fraude)meldingen. Bijzonder Onderzoek op de WMO/Jeugd houdt toezicht op de geleverde kwaliteit van de ingekochte zorgbureaus en PGB. Dit vraagt nauwe samenwerking intern en regionale samenwerking met andere gemeenten en organisaties.

Team Maatschappij en Partnerschap

Dit team werkt actief samen met onze partners in de stad aan gezondheidsbevordering, welzijn, sport, cultuur en onderwijs. Dit doen ze in verschillende rollen. Onze staddeelregisseurs vormen de schakel tussen inwoners en partners en collega’s in de interne organisatie. Onze beleidsadviseurs vertalen politieke wensen naar uitvoerbare plannen. Onze contractmanagers bewaken de gemaakte zakelijke afspraken met zorgaanbieders en zorgen dat het efficiënt uitgevoerd wordt binnen de gemaakte afspraken. Onze kwaliteitsmedewerkers zorgen dat consulenten en regisseurs voor Wmo, jeugd en sociale zaken hun werk goed kunnen uitvoeren.

Team Support

Het team Support is de helpende uitvoerende hand binnen het sociaal domein. In het team zijn verschillende clusters samengebracht die allen ondersteuning bieden aan het primaire proces. Het bestaat uit de volgende clusters; administratie WMO en jeugd, administratie participatie wet, procesondersteuning WMO en jeugd en bezwaar en beroep.

Afdeling Ondersteuning en Zorg

Team Twentebad en Hengelo Sport

Het Twentebad is het Hengelose zwembad. Een laagdrempelige voorziening, betaalbaar en toegankelijk voor alle Hengeloërs: voor recreatie, gezondheid, revalidatie, ontmoeting en sport heeft het Twentebad een passend aanbod. Hengelo Sport stimuleert het bewegen van ieder kind. Bewegen zorgt ervoor dat een kind fit en vitaal is, wat resulteert in een positieve houding en actieve leefstijl. Hier hebben ze de rest van hun leven baat bij. Het optimale gebruik en beheer van de Hengelose sporthallen en gymzalen valt ook onder dit team.

Team WMO

Gemeenten moeten ervoor zorgen dat mensen zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen. De gemeente geeft ondersteuning thuis via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Je kunt bij de Wmo terecht met hulpvragen over bijvoorbeeld huishoudelijke hulp, vervoer, aanpassingen in de woning, individuele begeleiding of dagbesteding. De Wmo is er om ervoor te zorgen dat iedereen mee kan doen in de maatschappij.

Team Jeugd en Gezin

Team Jeugd en Gezin is er voor jeugdigen in de leeftijd van 0 – 18 jaar en hun ouders, waarbij sprake is van (complexe) opgroei- en /of opvoedproblematiek. Het team verheldert vragen en behoeften op alle leefgebieden van zowel de jeugdige als de ouders. Vervolgens maken ze met het gezin een plan van aanpak, zorgen ze voor passende ondersteuning en als dat nodig is, voeren ze regie op de uitvoering van het plan.

Team BudgetAlert, Zorgloket en Kickstart

Dit team bestaat uit het Zorgloket, BudgetAlert en Kickstart. Bij BudgetAlert kunnen Hengeloërs van 18 jaar en ouder terecht wanneer ze financiële problemen of schulden hebben. Hengeloërs kunnen bij het Zorgloket terecht met al hun hulpvragen. De medewerkers van het Zorgloket denken mee, geven advies en verwijzen door. Jongvolwassenen kunnen bij Kickstart terecht als ze meerdere problemen hebben. Kickstart ondersteunt de jongere in het uitvoeren van de praktische zaken en leidt, als dat nodig is, toe naar de juiste hulpverlening.

Afdeling Werk en Inkomen

Team Werk

Team Werk is gespecialiseerd in het begeleiden en bemiddelen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. In dit team werken klantmanagers, arbeidsdeskundigen, werk- en arbeidsmarktcoaches, adviseurs werkgeversdienstverlening en een matcher. De focus ligt op participatie, re-integratie en uitstroom naar (parttime) werk. Hiervoor werken ze onder andere intensief samen met re-integratie partners waaronder ons mens-ontwikkelbedrijf SWB, Wijkracht, UWV, medisch specialisten, Leerwerkloket, werkgevers en Werkplein Midden Twente. Vanuit de Participatiewet zorgen ze ervoor dat de inwoners van de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen in hun levensonderhoud kunnen voorzien. De klantmanager is het eerste aanspreekpunt voor de inwoner en maakt een plan van aanpak qua doelmatigheid. Hierbij is het uitgangspunt dat inwoners zo maximaal mogelijk participeren in de maatschappij, het liefst door betaald werk. De arbeidsdeskundige houdt zich o.a. bezig met het verrichten van loonwaardemetingen en vervult een adviesrol, zowel intern als extern. De werk- en arbeidsmarktcoach zorgt ervoor dat onze inwoners een baan vinden, liefst zo duurzaam mogelijk. Deze match ontstaat door de samenwerking met de adviseur werkgeversdienstverlening die zorgt voor de juiste de vacature passend bij de kandidaat. 

Team Jongeren

Binnen Team Jongeren werken klantmanagers, klantmanagers RMC (Regionaal Meld en Coördinatiepunt voor voortijdig schoolverlaters (RMC) en Leerplichtambtenaren. De collega’s uit team Jongeren zorgen onder andere voor de begeleiding van ‘Multi Problem Jongeren’ met een uitkering van de Participatiewet. Het team behandelt aanvragen voor een uitkering en beheert de caseload van inwoners met een uitkering. Ook begeleiden ze inwoners met een uitkering en GGZ-problemen naar werk. Leerlingen tussen de 5 en 18 jaar oud met schoolverzuim worden door de leerplichtambtenaren begeleid met als doel het stoppen van het verzuim. Daarnaast begeleiden de klantmanagers RMC jongeren die zonder startkwalificatie van school komen, met als doel om alsnog een startkwalificatie te halen, werk te vinden, of een passende dagbesteding/hulpverlening.

Team Participatie

Team Participatie is gespecialiseerd in het bemiddelen van mensen met een grote(re) afstand tot de arbeidsmarkt. In dit team werken klantmanagers, participatiecoaches, jobcoaches en een life coach. Vanuit de Participatiewet zorgen ze ervoor dat de inwoners van de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Hierbij is het uitgangspunt dat inwoners zo maximaal mogelijk meedoen (participeren) in de maatschappij, het liefst door betaald werk. De klantmanager is het eerste aanspraakpunt voor de inwoner. De focus ligt op participatie, re-integratie en uitstroom naar (parttime) werk. Hiervoor werken ze onder andere intensief samen met SWB, diverse andere re-integratie partijen, Wijkracht en Werkplein Midden Twente.

Team Debiteuren, Kinderopvang en Bijzondere regelingen (DKB)

Het team DKB bestaat uit de clusters Debiteuren, Kinderopvang en Bijzondere regelingen. Vanuit Debiteuren zorgen we voor het invorderen van openstaande schulden. Dat doen we vanuit de Participatiewet voor de gemeenten Hengelo, Haaksbergen en Borne en vanuit het Bijstandsbesluit zelfstandigen (Bbz) voor de ROZ. Vanuit Kinderopvang vergoeden we (een deel van) de kosten kinderopvang. Dat doen we in het kader van het doelgroepenbeleid (het volgen van een traject, werk naast een aanvullende PW-uitkering student) en op basis van Sociaal Medische Indicatie (SMI). Ook voeren ze de handhaving kinderopvang uit op basis van de inspecties die de GGD uitvoert bij kinderopvanginstellingen. Vanuit Bijzondere Regelingen voeren ze de bijzondere bijstand uit voor de doelgroep 100-120% bijstandsniveau voor inwoners uit Hengelo, Borne en Haaksbergen. Dit doen ze in het kader van de Participatiewet. De draagkracht en het recht op bijzondere bijstand onderzoeken ze aan de hand van het inkomen afgezet ten opzichte van bijvoorbeeld de huur min huurtoeslag, zorgpremie min zorgtoeslag, uitvaartpremie en de bijstandsnorm die van toepassing is.

Team Regionale Organisatie Zelfstandigen (ROZ)

ROZ biedt advies, begeleiding, coaching, trainingen, financiering (Bbz) en schuldhulpverlening aan zowel starters als gevestigde ondernemers en stimuleert sociaal impact ondernemen. Dit doet ROZ voor 17 gemeenten in Twente en de Achterhoek die ROZ voor de uitvoering van deze taken hebben gemandateerd. ROZ werkt dus als uitvoeringsorganisatie waarbij Hengelo centrumgemeente is. ROZ werkt vanuit Ondernemerscentrum H164 aan de Enschedesestraat. Het verhuren van kantoor- en bedrijfsruimte in H164 aan startende ondernemers is ook onderdeel van het takenpakket van ROZ.

Het domein bedrijfsvoering bestaat uit drie afdelingen: Afdeling Organisatie en Services, Afdeling Financiën, Advies en Control en Afdeling Informatie en Informatie Technologie. In die afdelingen hebben we verschillende teams. Hieronder wordt beschreven waar deze teams aan werken.

Afdeling Organisatie en Services

Team HRM

Het team HRM werkt aan de ontwikkeling van ons personeel en onze organisatie. Ze streven ernaar dat iedere collega op de juiste plek zit en dat collega’s goed kunnen (samen)werken bij en aan onze mooie gemeente. Daarvoor adviseren en ondersteunen ze onder andere de managers bij personele en organisatorische vraagstukken, ontwikkelen ze nieuw beleid en instrumenten, voeren ze een zorgvuldige administratie van alle personele wijzigingen en zorgen ze voor de salarisverwerking en -betaling.

Team Publieksdienstverlening

Het team Publieksdienstverlening bestaat uit het cluster Burgerzaken, het Klantcontactcentrum (KCC) en de receptie. Het team is van de paspoorten en de rijbewijzen. Maar dat is maar een klein deel van de werkzaamheden. Als het om klantcontacten gaat dan is dit team het spil van de organisatie. Dagelijks beantwoorden ze een breed palet aan vragen van inwoners en bedrijven, via telefoon, e-mail en ook social media. Bij alle belangrijke gebeurtenissen in iemands leven (zoals geboorte, huwelijk en overlijden) spelen ze een rol. Een andere taak is het vaststellen en registreren van persoonsgegevens. De hele overheid maakt gebruik van die gegevens. Ook worden de verkiezingen en referenda georganiseerd in dit team, schrijven ze begrijpelijke teksten voor onze website, adviseren ze mensen die Nederlander willen worden en houden ze de begraafplaatsadministratie bij.

Team Communicatie

Het team Communicatie ondersteunt en adviseert het bestuur en de ambtelijke organisatie bij hun communicatie. We halen op wat er leeft in de stad en maken voor inwoners begrijpelijk hoe en waarom de gemeente haar taken uitvoert en bepaalde keuzes maakt. Ook ondersteunen ze collega’s bij het herkennen van de behoeften van de inwoners en het in- en extern overbrengen van de boodschap. Kortom; we zorgen voor verbinding tussen de samenleving en de gemeente. Daarnaast beheren ze de website, het intranet, maken ze het Gemeentenieuws in het Hengelo’s Weekblad en beheren ze de sociale media kanalen van de gemeente.

Team Services

Team Services faciliteert en ondersteunt de processen van onze organisatie. Zo kunnen het college en onze leidinggevenden voor het structureren van hun dagelijkse werkzaamheden terecht bij het bestuurs- en managementsecretariaat. Het cluster huisvesting/facilitair organiseert de faciliteiten van ons stadhuis. Het gaat hier om de inrichting van het gebouw, het wagenpark en de schoonmaak. Voor vragen en meldingen over het gebruik van het stadhuis en je (ICT-)werkplek kunnen collega's terecht bij het Servicepunt. De bodes zorgen onder andere als gastheer voor praktische ondersteuning, zodat het gebruik van ons gebouw soepel verloopt.

Afdeling Financiën, Advies en Control

Team Financiën

Het team Financiën levert een bijdrage aan een effectieve en efficiënte inzet van de (financiële) middelen, zorgt ervoor dat de administratie op orde is, levert professioneel en betrouwbare dienstverlening en werkt daarmee aan een financieel gezond Hengelo.

Team Advies en Control

Team Advies en Control adviseert de organisatie op de thema’s dienstverlening, juridische zaken, inkoop, administratieve organisatie, interne controle, subsidies, verzekeren en privacy. Dit alles zodat iedere collega zijn of haar werk goed kan doen en ‘in control’ kan blijven. Ze zorgen daarnaast voor een grote betrokkenheid van inwoners bij de stad en tevredenheid over de dienstverlening door bij te dragen aan het vormgeven van processen en het nemen van doelmatige en rechtmatige besluiten.

Afdeling Informatie en Informatie Technologie

Team Strategie, Advies en Projecten

De strategie en richting van onze organisatie, afdelingen en teams vertalen ze samen met de betrokken collega’s naar Informatie en Informatietechnologische-oplossingen. Ze maken daarbij keuzes zodat ze tijd en ruimte hebben voor de projecten die het meest bijdragen aan de organisatievisie. Zo werken ze aan datagedreven sturing, bewaken ze wettelijke en gemeentelijke kaders om kwaliteit te borgen, adviseren ze op informatiekundige en IT-vraagstukken, leiden ze projecten en bereiden ze de organisatie voor op de digitale transformatie van de maatschappij.

Team Functioneel en Informatiebeheer

Het team Functioneel en Informatiebeheer bestaat uit Cluster GEO, Post en Archief en Functioneel Beheer. Cluster GEO houdt zich bezig met landmeetkundige diensten en de basisregistraties BAG (adressen en gebouwen) en BGT (grootschalige topografie). Post en archief houdt zich bezig met het verdelen, digitaliseren, registreren en verzenden van post. Daarnaast beoordelen en controleren ze zaken voordat ze worden gearchiveerd. Functioneel Beheer zorgt er voor dat applicaties goed functioneren en ondersteunt collega’s bij het gebruik van deze applicaties. 

Team IT Bedrijf

Het IT-bedrijf levert een betrouwbare en veilige ICT-omgeving voor de gemeenten Hengelo, Oldenzaal en Haaksbergen en de SWB. Het gaat dan bijvoorbeeld om het beschikbaar stellen van applicaties, het uitleveren van iPhones/laptops en de audiovisuele apparatuur in vergaderruimten. Een deel van ons werk is minder zichtbaar. Denk aan het beheer van het centrale rekencentrum (waar bijvoorbeeld de servers staan), het realiseren van koppelingen of het continue verbeteren van performance en informatieveiligheid. Als er ICT-storingen of vragen zijn, dan lossen ze deze op of beantwoorden ze deze.

De griffie ondersteunt en adviseert de raad, het presidium en de ingestelde commissies (zoals de Politieke Markt) bij het invullen van hun kaderstellende, controlerende en volksvertegenwoordigende rol. De griffie stimuleert en faciliteert een goed functioneren van de raad en draagt bij aan het waarmaken van de ambities van de raad. Hierbij vervullen de medewerkers van de griffie onder meer een verbindende rol tussen de raadsleden, fractievertegenwoordigers en de collega’s in de organisatie. Ook zijn wij beschikbaar voor het geven van advies over de wijze van betrokkenheid van de raad bij of in de voorbereiding op besluitvorming.  

Gemeente Hengelo
Zoek Sluit
Menu
Sluit
Menu