Nota van Uitgangspunten ontwikkeling locatie Gietart ter inzage

Het college van B en W heeft op 28 mei 2024 ingestemd met de ter inzage legging van de Nota van Uitgangspunten voor de ontwikkeling van de locatie Gietart. Het bedrijf Gietart aan de Pruisische Veldweg wil verhuizen naar een andere locatie in of nabij Hengelo. Dit betekent dat de huidige locatie vrijkomt voor nieuwe ontwikkelingen. In overleg tussen de eigenaar van de locatie en de gemeente is besloten dat een ontwikkeling naar woningbouw - gezien de ligging tegen Veldwijk Zuid - het meest voor de hand ligt.

Om te onderzoeken hoe de locatie kan worden ontwikkeld naar woningbouw is een Nota van Uitgangspunten gemaakt. Op basis van deze uitgangspunten kan het plan verder worden uitgewerkt en kan te zijner tijd een planologische procedure worden opgestart.

Inzien en zienswijzen

U kunt de nota van 12 juni tot en met 23 juli 2024 op deze pagina inzien. Tijdens de inzagetermijn kunt u schriftelijk of mondeling zienswijzen indienen bij de gemeenteraad. Voor meer informatie of een mondelinge zienswijze indienen kunt u contact opnemen met Joop Nijenhuis via telefoon 14074.

Nota van Uitgangspunten ontwikkeling locatie Gietart

Situatiekaart locatie Gietart