Ontwerp Omgevingsprogramma KMS-locatie

Het college van B en W heeft op 4 juni 2024 ingestemd met het ontwerp omgevingsprogramma KMS-locatie. In het ontwerp omgevingsprogramma voor de voormalige locatie van de Koninklijke Machinefabriek Stork (KMS-locatie) is het strategische beleid uit de omgevingsvisie Hart van Hengelo uitgewerkt in:

• een ambitie
  • een essentiekaart
  • spelregels

Bekijk het omgevingsprogramma KMS-locatie

Op de KMS-locatie komen werken, wonen, leren en ontdekken samen. Het ontwerp omgevingsprogramma KMS-locatie is geen eindpunt maar een startschot voor de daadwerkelijke herontwikkeling van de KMS-locatie. De essentiekaart en de bijbehorende spelregels vormen het ontwikkelkader en geven richting voor de verdere uitwerking in concrete plannen.

Kom naar de KMS-open #2

Veel Hengeloërs hebben al meegedacht over de toekomst en de kansen van het gebied. Hun inbreng is meegenomen in het ontwerp omgevingsprogramma. Ben je benieuwd naar dit programma? Of wil je De KMS met eigen ogen bekijken? Kom dan naar de KMS-open #2!

🗓️ Datum: Woensdag 26 juni
⏰ Inloop: Tussen 16.00 en 19.00 uur
📍 Locatie: Ingang Industrieplein 3

Omgevingsprogramma inzien en zienswijzen

U kunt het ontwerp omgevingsprogramma KMS-locatie van 12 juni tot en met 23 juli 2024 op deze pagina inzien. U kunt het ook inzien:

• op afspraak in het stadhuis, Burgemeester van der Dussenplein 1
  • op https://omgevingswet.overheid.nl. Klik op de groene 'Regels op de kaart' button. Klik vervolgens op 'Document zoeken' en zoek naar 'Ontwerp omgevingsprogramma KMS-locatie'. Klik deze aan om het ontwerp omgevingsprogramma in de rechterzijde van het scherm te openen

Tijdens de inzagetermijn kunt u schriftelijk of mondeling zienswijzen indienen bij het college van B en W. Voor meer informatie, het maken van een afspraak of het indienen van een mondelinge zienswijze kunt u contact opnemen met Marian Laven of Gonny Boers via telefoon 14074.