Vakantie of verblijf in het buitenland
Heeft u een uitkering? Geef tijdig door dat u op reis gaat.
Als u een uitkering van de gemeente heeft, moet u het tijdig melden als u op vakantie gaat. Dat geldt voor vakanties in Nederland en voor vakanties naar het buitenland. Ook als u om andere redenen dan vakantie naar het buitenland gaat, moet u dat van tevoren melden.
Doe uw melding uiterlijk 2 weken voor vertrek.
Vakantie in Nederland melden
Als u tijdens uw vakantie in Nederland blijft, kunt u dat telefonisch doorgeven aan uw klantmanager. Doe dat uiterlijk 2 weken voor uw vertrek. U krijgt van ons een ontvangstbevestiging.
Verder hoeft u niets te doen. Als wij bezwaar hebben, nemen wij contact met u op.
Vakantie of verblijf in het buitenland melden
Voordat u weggaat
Elk verblijf in het buitenland moet u uiterlijk 2 weken van tevoren melden. Het maakt niet uit of het om een vakantie gaat of dat u om andere redenen naar het buitenland wilt.
U mag per kalenderjaar maximaal 4 weken (28 dagen) naar het buitenland. Dat mag in één keer of in gedeeltes. Als u langer dan 4 weken in het buitenland bent, heeft dat gevolgen voor uw uitkering.
U kunt uw melding op een van de volgende manieren doen:
- Via MijnHengelo. Klik daarvoor op onderstaande knop.
MijnHengelo - Print het meldingsformulier verblijf buitenland (Pdf), vul het in en stuur het naar: Werk en Inkomen Borne, Hengelo en Haaksbergen, Antwoordnummer 168, 7550 VB Hengelo.
- Meld uw vakantie telefonisch aan uw klantmanager.
Als u terug bent
Als u terug bent in Nederland, moet u dat binnen 2 dagen melden. Stuur daarvoor de volgende stukken op:
- het ingevulde en ondertekende terugkomstformulier (dat formulier heeft u gekregen toen u uw vakantie meldde)
- reispapieren waaruit blijkt wanneer u naar het buitenland bent vertrokken en wanneer u terug bent gekomen (bijvoorbeeld een kopie van uw vliegticket).
Stuur deze stukken naar: Werk en Inkomen Borne, Hengelo en Haaksbergen, Antwoordnummer 168, 7550 VB Hengelo. U mag de envelop ook in de brievenbus van het stadhuis doen (Burgemeester van der Dussenplein 1).
Let op: Blijft u te lang weg of meldt u zich te laat? Dan beëindigen wij uw uitkering.
Contact
Informatie voor cliënten van Werk en Inkomen
Bent u al cliënt bij Werk en Inkomen? En heeft u vragen of wilt u een afspraak maken? Bel dan met het klantcontactcentrum (KCC): 14 074. Als de medewerkers van het KCC u niet kunnen helpen, zetten zij uw vraag door naar uw klantmanager.
U kunt niet zonder afspraak naar de balie van Werk en Inkomen komen om uw klantmanager te spreken.
Voor mensen zonder klantmanager
Heeft u geen klantmanager? En heeft u algemene vragen over uitkeringen en bijzondere regelingen die door de gemeente worden uitgevoerd? Bel dan met het Zorgloket: 14 074 (keuze 1). U kunt daar ook een afspraak maken om langs te komen op het Publieksplein.
Publieksplein (Stadskantoor)
- maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 16.30 uur (alleen op afspraak)
- vrijdag van 8.30-12.00 uur (alleen op afspraak)
Telefoon: 14 074
Contactformulier